donderdag 11 februari

11 februari 2016 - Busselton, Australië

Hallo!
Vandaag gaan we met ome Jopie op pad!
Na het ontbijt zijn we rond 9 uur vertrokken. Het was alweer heet aan het worden, dus we konden lekker de koude auto in!
Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan in Busselton. We zijn eerst naar het strand gegaan, daar heb je de jetty. Een hele lange pier waar ze ook zwem wedstrijden enzo houden. Het was wel mooi om te zien en de jetty was heel lang en het water heel blauw en helder. We zijn de pier helemaal opgelopen, ik geloof dat die pier bijna 2km lang is.
We zijn het dorp ingelopen waar nog de rechtbank en de gevangenis van vroeger was. Het is nu een soort museum, met een klein koffie ding erbij. Heel leuk om te zien. En die cellen waren echt heel klein! Met grote houten deuren.
We zijn verder gereden om een hotel te zoeken. We slapen in het Abbey Beach Resort. Ik geloof een 5 sterren hotel. We hebben een appartement met allemaal onze eigen slaapkamer en eigen badkamer. Heerlijk!
Nadat we de kamer geboekt hadden zijn we doorgereden naar Margret River. Je hebt hier heel erg veel wijngaarden, en overal kan je ook wijn proeven. We zijn naar Yallingup gereden, een klein plaatsje waar je echt heel mooi uitzicht had over de zee. Hier zijn wel hoge golven!
Iets verder bij margret river had je de Canel Rock. Dit was ook heel erg mooi om te zien, al die rotsen en dan de golven die erover heen klappen. Heel erg mooi! Er stond hier wel erg veel wind, en het was ook gelukkig niet zo heet! 'Maar' 30 graden.
We zijn doorgereden naar het plaatsje Margret River zelf. Dit is vrij toeristisch, en er zaten dan ook leuke winkeltjes en restaurantjes enzo. Dus we hebben even lekker geshopt! Ome Jopie en ik hebben nog even lekker een bakje squit (inktvis) gegeten en we zijn terug gereden naar het hotel.
Nadat we onze koffers uitgeladen hadden en even wat gedronken hadden zijn we over het strand gelopen naar het winkel centrum. Dit zat allemaal al dicht, dus zijn we weer terug gelopen. We kwamen een klein restaurantje tegen, daar hebben we een heerlijke schnitzel op.
We zijn na het eten weer terug gegaan naar het hotel, nog even een drankje genomen en dan naar bed. Morgen weer op tijd op, dan gaan we richting Albany.
Tot morgen! Xxx