vrijdag 12 februari

12 februari 2016 - Albany, Australië

Hoi allemaal!
Vandaag vervolgen we onze reis naar Albany.
We zijn als eerste gestopt voor een ontbijtje in Nannup. Een heel klein dorpje.
We hebben er lekker ontbeten en even rondgelopen. Vervolgens gingen we verder richting Pemperton. Er is hier heel veel bos, met hele hoge en dikke bomen. Een zo'n boom, de Gloucester tree, kon je beklimmen. Deze is 53 meter hoog. En dat is echt heel hoog! Helemaal boven in de boom hebben ze een soort uitkijk toren gemaakt en dan kijk je over het hele bos heen. Schijnt heel mooi te zijn.
Ik ben niet naar boven gegaan, het was me iets te hoog, en aangezien je nergens aan vast zat en de trap uit ijzeren staafjes bestaat, bleef ik liever veilig op de grond! Ome Jopie en mn ouders zijn wel naar boven gegaan en godzijdank is het allemaal goed gegaan!
Vanaf hier zijn we doorgereden naar Denmark naar de Valley of the Giants. Ook hier hele grote bomen! Je kon hier de tree top walk doen. Een brug over de toppen van de bomen. Dit heb ik wel gedaan. Het was ongeveer 40 meter hoog, en de brug wiebelde heel erg, maar het was wel mooi om te zien. Die bomen zijn echt heel erg groot en dik.
Nadat we hier wat hadden rondgelopen zijn we naar Albany gereden. Het werd onderweg al wat kouder, het was rond de 20 graden, wel even een verschil! En het begon nog te regenen ook! Het was gewoon koud haha!
In Albany hebben we eerst een hotel gezocht, we slapen vannacht in een motel. Het zijn allemaal van die kleine huisjes naast elkaar. Het deed mij een beetje denken aan die motels die je in films ziet waar iedereen vermoord word enzo. Maar ach, het is maar voor een nachtje! Hahaha!
Wij zijn in de haven nog even lekker gaan eten, ik ben na het eten terug gegaan naar mn huisje en mn ouders hebben nog even koffie gedronken bij mensen die hier wonen en mn vader kent van vroeger.
Het was een lange dag, veel gereden. Nu lekker slapen en morgen weer terug richting Perth. En dan nog een weekendje en dan weer naar huis!
Tot morgen allemaal!

1. Christa:
    12 februari 2016
    Leuk verhaaltje weer Karlijn. Ga je daar mee door als je weer thuis bent? Enne......volgende week nachtvorst!
  2. Inge:
    13 februari 2016
    Pfff vreselijk die boom! Had ik ook niet gedaan haha! Knap van je ouders dat ze naar boven gegaan zijn! Nog 2 nachtjes en dan stappen jullie t vliegtuig weer in! Whoop whoop! Ik ben er blij mee ;) xxxxx voor jullie