de eerste dagen

13 januari 2016 - Kelmscott, Australië

Hallo allemaal!

Hier dan eindelijk mijn verhaaltje! Foto's uploaden lukt nog niet, dat probeer ik morgen te doen.

Ik had gedacht dat we internet zouden hebben, maar dat viel dus even tegen....

Het vliegen ging goed, het duurde wel ontzettend lang maar we hadden gelukkig geen vertraging of iets. Na 12 uur zijn we veilig in Maleisië geland, en 2,5 uur later konden we door naar Perth.

In Perth aangekomen dachten we dat we heel erg streng gecontroleerd zouden worden bij de douane, viel dat even tegen, we konden zo doorlopen! Ome Jopie en Tante Hanny stonden daar al op ons te wachten, erg leuk om ze weer te zien, ze waren niet veel veranderd in die 15 jaar. Gelukkig was het niet ver rijden naar hun huis, daar waren we wel blij om naar zo'n lange reis, we waren kapot!

Daar aangekomen, wat een huis! We hebben onze eigen kamers, eigen wc en eigen badkamer. Het huis staat boven op een berg, met uitzicht over Perth, wat s'avonds helemaal geweldig is. We hebben ons even kunnen douchen, en toen kwam een deel van de familie. Neven, nichten, aangetrouwde familie, heel gezellig allemaal. En natuurlijk werd de bbq aangestoken, dat kunnen ze hier wel! Het was een gezellige avond, maar we waren blij dat we naar bed konden.

De volgende dag (vandaag) zijn we naar de plek geweest waar mijn vader is opgegroeid. We zijn als eerst naar Northam gereden, daar waren nog wel wat winkels en wat dingen te zien, er was een leuk riviertje met een brug erover. Het ouderlijk huis stond daar ook. We hebben even rondgereden, mijn vader herkende nog heel veel dingen van vroeger, en bij zijn ouderlijk huis kwam de huidige bewoonster naar buiten en we mochten even binnen kijken. Dat was wel heel erg leuk, al snap ik niet hoe ze daar met zo'n groot gezin hebben kunnen wonen, maar goed. We hebben in het stadje even koffie gedronken en m'n oom had me mac donalds beloofd haha! Dus daar zijn we ook even gestopt, al had ik er niet veel zin meer in toen er een kakkerlak over de tafel liep, maar de big mac smaakte er niet minder om! Vervolgens zijn we naar Dangin gereden, wat heeeeeel ver weg was, ongeveer 2,5 uur rijden (wat nog meevalt voor Australie als ik het goed begrijp) daar is mijn vader opgegroeid dus wilde hij er even kijken of hij nog wat herkende.

Nou, Dangin. Als je met je ogen knipperd ben je er voorbij! Natuurlijk was er niks meer te herkennen,het is 43 jaar geleden. Dus we zijn doorgereden naar Quairading, waar hij is geboren. Ook dit was een of ander dood dorp waar niks te beleven was, maar goed, hij is er geweest en heeft het gezien. We zijn nog langs het ziekenhuis gereden waar hij geboren is, dus voor mn vader was het wel heel speciaal allemaal.

Al met al was het een lange dag met veel in de auto rijden. Morgen gaan we naar Perth, en Kingspark, en als het goed is naar het strand. Ze roepen hier dat het morgen bloed heet word dus ik ben benieuwd! Ik ga morgen proberen als ik wifi heb wat fotos erbij te zetten, maar ik moet even afwachten of dat lukt. Wij gaan hier zo lekker slapen, en voor jullie nog een fijne dag!!!

1. Inge:
    13 januari 2016
    Wauw, wat een mooie bijzondere dag voor ome Jeff!! Maar goed dat ik niet mee ben, ik moet al huilen als ik lees dat ie na 43 jaar z'n ouderlijk huis weer ziet etc.... Ben heel erg benieuwd naar de foto's!! Slaap lekker lieve schatten!
  2. Christa:
    13 januari 2016
    Nou Ingel, ook hier biggelen de tranen over de wangen.....wat zal dat geweldig voelen om dit terug te zien voor Jeff! Na 43 jaar weer op je geboortegrond en in je ouderlijk huis te zijn.
    Karlijn.....als ik het zo lees hebben jullie een top adres bij ome Jopie! Geniet er samen van want het kan maar zo 43 jaar duren voor je het weer terug ziet! Gr aan allemaal.
  3. Carla:
    13 januari 2016
    Inderdaad heel jammer dat jullie daar geen internet hebben, maar ja het komt zo ook goed. Ik zag al een foto via Christa van je vader met Jopie, maar inderdaad niets veranderd. Zo te horen worden jullie wel vermaakt en met liefde ontvangen daar. Ben benieuwd naar de eerste foto's. Fijn dat je vader na zoveel jaren toch weer even terug is waar zoveel herinneringen voor hem zijn. Doe iedereen daar de groetjes.
  4. Demi:
    13 januari 2016
    Heeeelll leuk karlijnn, ben benieuwd naar de volgende. Hopelijk met foto s

♡♡♡
  5. Wim van den Berg:
    13 januari 2016
    Klinkt als een goed begin van jullie reis. Wij blijven jullie volgen. Veel liefs Wim en Marco
  6. Rianne:
    13 januari 2016
    Wat fijn om te lezen dat t allemaal gelukt is om alles van vroeger te gaan bekijken! Geniet er lekker van daar samen enneh... je vader komt toch wel mee terug straks he?! :)
  7. Yvonne:
    13 januari 2016
    Wow!! klinkt super allemaal! zijn ook reuze benieuwd naar de foto's!
    Geniet van elkaar!!
  8. Jessica:
    14 januari 2016
    Mooi verslag Karlijn! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en jullie een mooie dag hebben gehad! Groetjes Dave, Jessica en Mike X
  9. Dion:
    14 januari 2016
    Zo te zien loopt alles voorspoedig. Mooi om te lezen. Geniet ervan.