donderdag 14 januari

14 januari 2016 - Perth, Australië

Hallo allemaal!
Alweer een dag voorbij...
Vandaag zijn we de hele dag met ome jopie op pad geweest.
We begonnnen vanmorgen met een lekker Australisch ontbijt, toast, gebakken eieren en bacon. We moesten onze zwemspullen meenemen want we zouden naar het strand gaan. Nou, we waren benieuwd of het echt zo zijn als op de plaatjes, helder blauwe ze een witte stranden.
Eerst zijn we op weg gegaan naar de stad om eindelijk een simkaart voor mijn telefoon te halen. Eindelijk normaal internet! Ik krijg trouwens nog steeds niet alle foto's erop dus daarmee even geduld. ...We gingen naar een winkelcentrum, een hele grote met heel veel winkels. Dit bleek dus nog maar een kleine te zijn, ben benieuwd hoe groot die andere dan wel niet moeten zijn! Nou, dit was allemaal snel gelukt dus konden we door naar Fremantle. Dit was gelukkig maar een klein stukje rijden, ongeveer een half uurtje. We kwamen bij een soort oorlogsmonument wat hoog gelegen was en waar je een prachtig uitzicht had over de Indische oceaan en over de stad. ( zie ook de foto's). Hier hebben we even wat rond gelopen en zijn verder langs de kust gereden. Wat een huizen staan daar!!! We zijn naar het strand gegaan, dat was inderdaad hagelwit en de zee was ook prachtig, alleen wel een beetje koud! Ondanks de haaien en andere enge beesten ben ik er toch ingegaan... Ik moest wel want ome jopie sleurde me de zee in want ik moest zwemmen. En hijzelf ook, ook al kon niemand dat geloven want hij schijnt nooit te zwemmen. Maar goed. Nadat we weer opgedroogd waren zijn we even een stukje gaan lopen en hebben een lekkere ice coffee gedronken.

We zijn een heel stuk langs de kust gereden wat erg mooi was en we zijn naar Hillary' s geweest, een soort waterpark met allemaal winkels en eet tentjes, en een soort wildwaterpark in de zee. Er was ook een haven, en daar lagen me een jachten! Zo slecht hebben ze het hier niet! We zijn naar het Aqwa discover centre geweest. Een soort sealife. Erg leuk om te zien. We hebben onder andere roggen, giftige kwallen en haaien gezien.
Nadat we uitgekeken waren en even gebruik hadden gemaakt van de gratis wifi om vooral even naar Inge te bellen zijn we verder gereden naar Perth. Wat een grote stad is dat!
We zijn naar Kingspark geweest, een inmens groot park met uitzicht over de swan river. Erg mooi.
Na wat rond gewandeld te hebben zijn we weer naar huis gereden. Daar had tante Hanny al lekker eten gekookt, bloemkool en sperziebonen dus m'n vader was helemaal gelukkig!! Na het eten nog even wat gedronken en de oude lp's kwamen te voorschijn met heeeeeeele oude muziek, dus ik ben maar snel gaan douchen! Morgen weer vroeg op, we gaan Reintje, de zus van mijn vader ophalen op het vliegveld. Die komt 'even' over met het vliegtuig voor de picknick voor 'de dutchies' die ze gepland hebben. We zijn benieuwd!
Tot morgen!

1. Renee:
    He familie,
    Zo te horen is die vliegangst snel genezen ;-)
    Klinkt erg gezellig daar. Hoop dat jullie lekker van alles genieten! Ben alleen bang dat jullie daar willen blijven ;-))
    X Renee
  2. Inge:
    14 januari 2016
    Aaaah ja dat gebruik maken van die wifi, heel goed gedaan! Zo leuk jullie om de beurt even gesproken te hebben! (Ondanks dat ik net wakker was haha) Morgen weer een bijzondere dag voor ome Jeff, lekker van genieten met z'n allen! Dikke kus voor jullie!
  3. Elly Veenendaal:
    14 januari 2016
    Wat leuk om jullie zo te volgen en dat jullie genieten van deze bijzondere reis voor iedereen de groetjes