maandag 18 januari

19 januari 2016 - Rockingham, Australië

Goedemorgen allemaal!
Vandaag zijn we wezen varen met mn neef Johnny.
We moesten rond 9 uur bij zijn huis in Rockingham zijn om te ontbijten.
Eerst hebben we afscheid genomen van tante Reintje, die zou rond 11 uur naar huis vliegen.
Bij Johnny aangekomen was hij al bezig met het ontbijt, en wat voor een! Worstjes, bacon, eieren, tomaten, champignons.... een calorieën bom haha! Maar wel lekker.
Het weer was iets minder, het begon onderweg een beetje te regenen, en het was best fris.
Nadat we het ontbijt op hadden zijn we naar de boot gelopen. Dat is wel ideaal als je aan het strand woont. De boot in het water, spullen erin (vooral bier en eten!) En we konden gaan.
De golven waren gelukkig niet zo hoog, dus dat was wel fijn. We zijn eerst naar een eilandje gevaren waar allemaal zeehonden op het strand lagen, erg leuk om te zien! Ik heb zelf ook nog even een stukje mogen varen haha!
Bij een ander eilandje zijn we even gestopt en hebben we wat gedronken. Wel mooi hoor, al die witte stranden en alles onbewoond.
Nou, het was tijd om te gaan vissen. De hengels kwamen te voorschijn, en we konden gaan vissen. En dat moet je geduld hebben....
Gelukkig was het weer een stuk beter geworden en konden we lekker in het zonnetje zitten!
En toen zagen we ineens een groep dolfijnen! Ze bleven de hele tijd een beetje in de buurt, was wel heel gaaf om die beesten zo dichtbij te zien springen.
We zijn naar Garden Island gevaren waar we uit de boot konden. We hebben even wat gedronken en gegeten en toen konden we eiland verkennen. We zijn een berg opgeklommen waar je een heel mooi uitzicht had. Je moest een stuk over een pad met kleine steentjes, dat kon mn moeder niet zo goed, zere voeten! Haha!
Na een klein uurtje zijn we weer verder gaan varen. Ome jopie en papa probeerde nog wat te vissen, maar dat wilde niet echt lukken...
In de verte zagen we iets op het water drijven en glinsteren. Het bleek een pinguïn te zijn die dood aan het gaan was. Hoe zielig!
Na nog wat rond gevaren te hebben (het was inmiddels half 5) zijn we terug gegaan. De boot moest weer uit het water op de trailer en wij konden gaan.
Bij Johnny hebben we nog even gezellig wat gedronken, hij had nog crayfish, kreeft, voor op de barbecue dus dat moest natuurlijk ook op. Karen was ook al thuis dus dat was wel even gezellig.
Om 7 uur waren we weer thuis, dus het was een lange dag!
Morgen gaan we de camper ophalen en boodschappen doen, en woensdag gaan we richting Cervantes rijden. Tot morgen!