zaterdag 16 januari

17 januari 2016 - Rockingham, Australië

Goedemorgen!
Ik had gisteravond na een drukke dag ( we waren pas laat thuis) geen zin meer om te schrijven, dus doe ik het nu, lekker in het zonnetje onder de veranda.
Gister om 8 uur opgestaan, want het was de dag van de picknick. Na het ontbijt zijn we rond half 10 naar Rockingham gereden, naar Bellpark. De auto was afgeladen vol met eten, drinken, stoelen, tafels noem maar op. Eerst moesten we nog even wat kip ophalen bij de Red Rooster, een soort KFC alleen dan anders en na 3 kwartier rijden waren we bij Bellpark.
Bellpark is een soort park aan het strand, met gras en veel bomen, picknick tafels en jawel, gratis barbecues! Het was vrij druk en nadat we een parkeerplaats gevonden hadden en alles uit de auto gehaald hadden konden we op zoek naar de rest van de familie. Die hadden we al snel gevonden. Tante Maartje ( de zus van mn vader) en oom Albert waren er, die hebben we ongeveer 5 jaar geleden in Nederland nog gezien. Een ook tante Christa was er, de zus van mn vader die hij 48 jaar!!!!!! Niet meer had gezien. Dat is wel heel bijzonder. Ze hadden allemaal kadootjes voor ons meegenomen, heel lief. Zelf voor Christiaan hadden ze wat gekocht. Er kwam nog veel meer familie, neven, nichten en die hadden weer kinderen mee, en die hadden ook weer kinderen bij zich. Het was goed druk in ieder geval. Al snel werden de tafels neer gezet, want er moest natuurlijk gegeten worden. Dat kunnen ze hier wel. Een familie kwaaltje denk ik.... de koelbox met vlees kwam te voorschijn want er moest natuurlijk gebarbecued worden! Ze hadden worstjes, steaks, t-bones... toch zijn die barbecues wel leuk in zo'n park. Je mag er gratis gebruik van maken, hoef je in Nederland niet te doen, dan zijn de gasflessen zo weg! Er zitten dan ook echt hele families die een dagje uit zijn. Dat kennen wij in Nederland niet. Nadat we lekker gegeten hadden hebben we ons omgekleed ( ze hebben hier overal gratis kleedhokjes en wc s) zijn we gaan zwemmen. Ik moest wel lachen om de wc's, het is net een soort lift. Je drukt op de knop, de schuifdeur gaat open, binnen druk je op de knop dat hij dicht gaat en dan hoor je dat je 10 minuten de tijd hebt anders gaat er een alarm af en de deur gaat open. En dan gaat er een muziekje spelen. Haha!
Maar goed, we gingen naar de zee om te zwemmen, mn neef Johnny en zn vrouw Karen wonen er vlakbij dus die hadden kano's en een surfbord mee genomen. Dat was leuk om even te doen. Mijn vader en moeder hebben ook een poging gewaagd in de kano, maar die zijn denk ik wel 30 keer omgeslagen. Het was wel fijn dat de zee tot heel erg ver ondiep was, kon je er best ver in. Mijn 2 neven Johnny en Chris kwamen ook in het water, en die vonden dat ik best wat verder de zee in kon naar het diepe. Nou, ik heb het een stukje geprobeerd maar ik word liever niet opgegeten door een haai! Maar die zitten er niet volgens hun. Nee nee. Op een gegeven moment gingen mn armen jeuken, bleken er kleine kwallen te zitten die je prikken. Bah! Gelukkig deed het niet zeer ofzo maar het idee!
We hebben ons later even laten opdrogen en alle spullen weer in de auto gezet en zijn nog even mee geweest naar het huis van Johnny en Karen, die wonen ook heel mooi, bijna aan het strand. We hebben even wat gedronken en zijn naar huis gereden. Het was een leuke maar ook hele vermoeiende dag.
Oja, we hebben trouwens al wel 1 kangaroo gezien! Een dooie, langs de kant van de weg. Ik dacht dat die beesten hier overal rond liepen. Nou, valt dat even tegen!
Vandaag hebben we een rustig dagje. Daarover morgen meer!
Fijne dag allemaal! Xxx

1. Carla:
    17 januari 2016
    Hoi Karlijn (en alle anderen),
    Wat een mooi reisverslag weer! Ik kijk er elke dag weer naar uit om het te lezen.
    Wat leuk en gezellig om dit zo met de hele familie te doen, ook leuke foto's. Jammer dat er geen foto bij zit van je vader en moeder in de kano (ha,ha). Elke dag weer opnieuw genieten. Groetjes van ons. X