zaterdag 23 januari

23 januari 2016 - Shark Bay, Australië

Goedemorgen!
Vandaag richting Kalbarri. Dit is ongeveer 2 uurtjes rijden vanaf Geraldton dus heel goed te doen.
Aangekomen in Kalbarri was het wel ontzettend mooi daar. Witte stranden, blauwe zee, hoge kliffen heel mooi! Voordat we naar de camping gingen hebben we eerst even rondgekeken of er wat te doen was. Er zaten wel wat leuke winkeltjes, restaurants en bars. Dat was dus al goed! We wilden natuurlijk ook graag naar het Kalbarri National Park. Dat schijnt heel mooi te zijn. Naar even wat informatie te hebben gevraagd bij het tourist point bleek dat je met de camper het park niet in mocht. Dat was jammer. We vroegen of ze dan misschien iets van een tour organiseerden. Ja dat deden ze wel, maar pas vanaf donderdag weer omdat die mensen vrij hadden. Nou daar sta je dan! Geen Kalbarri National Park voor ons!
We hebben in Kalbarri nog even wat gegeten, en besloten toen om door te rijden naar Monkey Mia en Shark Bay. Dit zou ongeveer 4 a 5 uur rijden zijn. Lange rit voor de boeg dus! Onderweg kwamen we wel van alles tegen. We begonnen met een kilometers lange weg door het Kalbarri National Park. Hebben we er toch nog een stukje van gezien!
Er lagen hier wel heel veel skeletten langs de weg.
Halverwege zijn we even gestopt. Hier was een mooie plek aan het water. Even een koffie stop! Wat wel opviel was dat het hier al boed en bloedheet was.. Dat wordt nog wat!
Nog een paar uurtjes gereden, door de outback, 50 dode kangaroes verder. En we zijn eindelijk in Shark Bay aangekomen. We zijn nog even bij Shell Beach gestopt. Een heel groot strand met alleen maar schelpen, en in het water allemaal kleine krabben. Eerst de boel eens even verkennen, dan kunnen we zien wat we gaan doen! Tot morgen!

1. Christa:
    23 januari 2016
    En ineens 2 verhalen tegelijk.... dit is denk ik het echte Australie. Ruigte, eindeloze wegen en niet veel te zien, behalve de natuur! Enne...stuur wat van die hitte deze kant op!
    Groetjes allemaal
  2. Renee:
    23 januari 2016
    Volgens mij had jij liever aan de oostkant gezeten Karlijn ;-)
    Maar wat een leegte he? En komen jullie nou alleen maar dode kangeroes tegen? Maak eens een foto van een levende!
  3. Carla:
    23 januari 2016
    Jammer dat er donderdag pas een tour was, maar ja dan moet je inderdaad wat anders. Wel mooi zo op de foto's te zien, maar voor mij wel veel te stil hoor!!
  4. Rianne:
    23 januari 2016
    Ah jammer van dat park zeg! Mooie foto zit er bij, ben benieuwd naar de rest ;)
    En geniet inderdaad nog even van de warmte daar! Ik ga ondertussen nog even een kruikje vullen :P