zaterdag 30 januari

1 februari 2016 - Geraldton, Australië

Goedemorgen!
Vandaag vroeg opgestaan, gaan een flink stuk rijden. We rijden eerst naar Carnavon, een klein stadje, zo'n 4 uur rijden.
Daar hebben we even getankt en wat gegeten (dat was hier trouwens wel een stuk goedkoper! ) en vervolgens zijn we doorgereden naar Geraldton. Dit was nog ongeveer 5 uur rijden. Pffff!
Onderweg hebben we weer genoeg gezien. Vooral heel veel dode kangaroes, koeien en geiten. Maar ook levende emoes en adelaars, die zijn ook groot!
Ineens zagen we een fietser. Nou, als je in die hitte gaat fietsen ben je niet helemaal lekker Volgensmij! En helemaal op die eindeloos lange wegen waar niks is...
Bleek een man te zijn die we op weg naar Monkey Mia al een keer voorbij gereden waren.
We zijn op een parkeerplaats langs de weg even gestopt en hebben die man even aangehouden en een blikje cola gegeven, en zijn flessen water aangevuld. Hij vond het helemaal geweldig!
Bleek dat deze man, Lars heette hij, hij was 67 en kwam uit Zweden, die was hier op fiets vakantie. Hij had al ruim 4000 km gefietst. Nou, hij liever dan ik! Zn hele fiets was bepakt en bezakt, en s avonds slaapt hij gewoon langs de weg in de bush. Nou, lekker tussen alle spinnen en slangen!
We zijn vervolgens aangekomen in Geraldton, hebben daar een camping opgezocht. Een mooie camping met zwembad en een ensuite plek. Dus hebben op onze plek onze eigen douche en wc. Dat is wel fijn.
Nadat alles stond zijn we naar het stadje gelopen om wat te eten. Heerlijke Seafood basket op!
Het was inmiddels alweer laat, en na zo'n lange dag rijden ben je ook wel gaar, dus lekker naar bed!